tiistai 12. elokuuta 2014

Sateenkaarikakku organic edition

Mähän sanoin, että oon tehny mun bravuuria limevalkosuklaajuustokakkua muutamia kertoja myös sateenkaaren väreissä. Tää Kinuskikissan ohje siis suorastaan huusi mun nimeä! Resepti on siis lähestulkoon suoraan Kinuskikissalta pienellä Emmatvistillä (= käytin tuoreita marjoja, koska mikään nyt ei vaan oo tuoretta parempaa). Tää sai tosi paljon kehuja mun vierailta, mutta ite mun täytyy sanoo, että olin vähän pettyny. Mun mielestä kakun eri maut ei erotu tarpeeks hyvin ja jotenkin jäi vaan kauheen petetty olo :-D Mutta... Jos ei oo tämmönen juustokakkunatsi niinkun mä, niin kannattaa kyllä koittaa - ainakin tulee hauskan näköinen kakku jos ei muuta ;-D

Vadelma-mustikka-valkosuklaajuustokakku



Pohja:
200g Domino -keksejä
50g voita

Sulata voi ja murenna keksit.
Yhdistä aineet.
Vuoraa irtopohjavuoan (halkaisija 24cm) pohja leivinpaperilla.
Painele keksi-voi seos vuoan pohjalle.

Täyte:
8kpl liivatelehtiä
5dl vispikermaa
500g Vanilla vaniljakastiketta (ei vaahtoutuvaa vaniljakastiketta!!)
300g valkosuklaata
Vettä

Laita liivatteet likoamaan kylmään veteen.
Soseuta jo tässä vaiheessa valmiiksi täytteisiin tulevat marjat ja laita ne sivuun odottamaan.
Vatkaa kerma vaahdoksi.
Sulata suklaa mikrossa miedolla lämmöllä välillä sekoittaen.
Sekoita vaniljakastike kermavaahdon joukkoon.
Lisää sulanut ja hieman jäähtynyt suklaa kerma-vaniljakastike seokseen.
Liota liivatteet kiehuvaan veteen.
Kaada liivatteet tasaisena nauhana täytteen sekaan ja sekoita hyvin.
Jaa täyte kolmeen yhtä suureen osaan.

Vadelmakerros:
1/3 täytteestä
250g tuoreita vadelmia

Sekoita vadelmasose 1/3:aan täytettä.

Mustikkakerros:
1/3 täytteestä
1dl tuoreita mustikoita (itse poimimat tietysi parhaita - pensasmustikoissa ei ole niin paljon makua ja väriä!)

Sekoita mustikkasose 1/3:aan täytettä.

Kokoaminen:
Kaada täytteitä vuorotellen vuokaan ohuena nauhana mahdollisimman ylhäältä vuokaan. Täytteiden järjestyksellä ei ole väliä. Mitä useammin vuorottelet täytteiden kanssa (= mitä vähemmän kaadat yhtä täytettä kerralla), sitä raidallisempi kakusta tulee!
Laita kakku jääkaappiin hyytymään.
Anna hyytyä vähintään 4h, mutta itse suosittelen tekemään kakun jo edellisenä iltana valmiiksi.


Muffinsienkin ohjetta tulossa pikimmiten... :p

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti